Working as a journalist, I have come to understand that what goes on behind the scenes is very often more interesting than the “main stage” of events. I mean the involuntary gestures, the ambiguous situations perhaps hard to understand, which I am convinced reveal at certain moments something spontaneous and inimitable.
This monograph covers the full scope of Impressionist painting. It outlines the history of Impressionism in France, addressing not only the work of the acknowledged masters, but also that of such unjustly neglected artists as Bazille, Caillebotte, Berthe Morisot or Lucien Pissarro.
Claude Monet (1840–1926) was both the most typical and the most individual painter associated with the Impressionist movement. His long life and extraordinary work were dedicated to a pictorial exploration of the sensations which reality, and in particular landscape, offer the human eye.
The works of René Magritte (1898 – 1967) and the ideas that underlie them are a special case both in the history of modern art and in surrealist painting. In the search for the “mystery” in which things and organisms are enveloped, Magritte created pictures which, taking everyday reality as their starting point, were to follow a different logic from that to which we are accustomed.
Fotograf a publicista Andrej Bán v knihe Kosovo ponúka pohľad na ľudí a krajinu, ktorá prechádza ťažkými skúškami. Kosovo (Kosovská republika) je od roku 1999 pod administratívnou správou OSN, o bezpečnosť sa stará NATO a policajnú a súdnu misiu zabezpečuje Európska únia EULEX.
Určujúcim predpokladom tejto práce je vlastne poznanie, že umenie je kontextuálna záležitosť: teda že to nie je akási uzavretá entita, na ktorej esencii a kvalitách sa možno raz a navždy, a najmä objektívne dohodnúť. Skôr je zrejmé, že Umenie „ako také“, teda umenie s veľkým U – univerzálne, nadčasové, „objektívne kvalit¬né“ – jednoducho neexistuje.
Publikácia založená na zbere, analýze a interpretácii autentických výpovedí maliarok a maliarov, ktorí svojou tvorbou zásadným spôsobom ovplyvnili situáciu v slovenskej maľbe posledných desaťročí.
Publikácia Archeológia výtvarnej kritiky hovorí o slovenskom umení šesťdesiatych rokov z pozície textových dokumentov. Sleduje problémové ohniská dobových polemík, na základe ktorých opisuje praktiky formovania výpovedí a názorov rôznych osobností (O. Čepan, J. Chalupecký, R. Matuštík, I. Mojžišová, J. Padrta, D. Tatarka. P. Restany, T. Štrauss, V.
Výskum akčného umania na Slovensku vykazuje na základe politického vývoja pre rokom 1989 viaceré medzery. Alternatívne a neoficiálne umenie sa dostalo do pozornosti inštitucionálneho skúmania po roku 1989 ako jedna z ústredných tém, na základe čoho je dnes potrebná jeho podrobná analýza a dokumentácia vývoja. Slovenské akčné umenie 60.
Publikácia prináša vhľad do problematiky tela a telesnosti a prostredníctvom širších metodologických prístupov (postštrukturalizmus, feministické, rodové, psychoanalytické, fenomenologické, sociologické, antropologické prístupy), spolu s obsahovou štruktúrou, otvára široké pole námetov a obsahov k zvolenej téme.
Katarína Macurová voľbou a spracovaním danej problematiky dobieha dedičný dlh nášho novodobého dejepisu umenia „päť minút po dvanástej hodine". Podujala sa upresniť a revidovať tradovaný mýtus o pedagogickom pôsobení Kolomana Sokola v Mexiku a o jeho vplyve na formovaní modernej mexickej grafiky.
Maľba v kontextoch, kontexty maľby je zborník z česko-slovenského sympózia, ktoré sa uskutočnilo v dňoch 21. - 22. októbra 2010 na pôde Slovenskej národnej galérie v Bratislave Sympózium usporiadala Sekcia vizuálnych a kultúrnych štúdií Centra výskumu Vysokej školy výtvarných umení v spolupráci s Českým centrom Bratislava.
Sekcia vizuálnych a kultúrnych štúdií Centra výskumu a Katedra maľby a iných médií Vysokej školy výtvarných umení usporiadali v spolupráci s Ministerstvom kultúry Dánska, Dánskou agentúrou pre kultúru, Kultúrnym inštitútom Maďarskej republiky, Rakúskym kultúrnym fórom a Slovenskou národnou galériou v dňoch 30. a 31.
Vo vydavateľstve Cantor Art Press v New Yorku vyšla kniha slovenského výtvarníka Roberta Hromca (1970). Textami do tejto publikácie prispeli Ivan Jančár (riaditeľ Galérie Mesta Bratislavy) a Rick Kinsel (riaditeľ nadácie Vilcek, New York).
Monografia Vlado Balko predstavuje prierez tvorby akademického maliara Vlada Balka. V knihe sú zastúpené ukážky diel od začiatkov, cez obdobia experimentov až po súčasnosť. Autor prezentuje rôzne polohy kresby, maľby a grafiky a ich vzájomné kombinácie. V. Balko je predovšetkým figuralista, a tak sú námetom takmer všetkých jeho diel ľudia a ich príbehy.
As he films the final episode, actor David Suchet recalls his experience of playing Agatha Christie's world-famous detective, Hercule Poirot, for almost a quarter of a century.
Monografia venovaná Alexovi Mlynárčikovi prináša fascinujúci príbeh života a umenia jedného z najzaujímavejších umelcov našej výtvarnej scény. Umelca, ktorého poznali skôr v zahraničí než na Slovensku a ktorého diela možno nájsť v mnohých známych svetových galériách či múzeách.
Written by Alan Moore Art and cover by David Lloyd "Perhaps Moore's most powerful work." -PORTLAND MERCURY A new trade paperback edition of the graphic novel that inspired the hit movie!